www.belgian-navy.be
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.


Le rendez-vous des anciens et amis de la Force Navale - Het rendezvous van de oudgedienden en vrienden van de Zeemacht
 
AccueilAccueil  PortailPortail  RechercherRechercher  S'enregistrerS'enregistrer  Connexion  Voorstelling & kennismaking  Bouton10  Voorstelling & kennismaking  Goog_l10  
-40%
Le deal à ne pas rater :
Tefal Ingenio Emotion – Batterie de cuisine 10 pièces (induction, ...
59.99 € 99.99 €
Voir le deal

Partagez
 

 Voorstelling & kennismaking

Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Aller en bas 
AuteurMessage
Maurice 36
Matelot
Matelot


Nombre de messages : 1
Age : 87
Localisation : Tongeren
Date d'inscription : 15/12/2011

Voorstelling & kennismaking  Empty
MessageSujet: Voorstelling & kennismaking    Voorstelling & kennismaking  EmptyVen 16 Déc 2011 - 21:08

Dag vrienden van "de navy @be"
Gegroet. Ik ben Maurice Kuyckx en woonachtig in het Haspengouwse Tongeren. Mijn eerste contacten met de Zeemacht kreeg ik in 1954, destijds leerling KGA (School voor kandidaat gegradueerden in ZEDELGEM) In Brugge zagen wij in ons kaki plunje de fiere zeemachters in plooibroek door de Stad paraderen en werden wat afgunstig. Menigeen opperde toen : kom we gaan over naar de Marine maar zo begreep de Landmacht het niet. We kregen een Njet en ploeterden verder in de modder. Na een jaar aan de Infanterieschool in Arlon (de universiteit van de infanterie) kregen we onze derde streep en fier als een gieter ging het per trein naar Deutschland. We gingen aan Land in Köln en keken eerst wat vreemd rond todat we contact kregen met de controleurs op de Rhijn "het Flotilje op de Rhijn" We sloten en dronken "broederschap" en maakten gebruik van iedere vrije minuut (echter te weinig) om die landveroveraars...die te lande en op de Rhijn de zaak onder controle hielden beter te leren kennen. Mooie liedjes duren niet lang en onze Zeemacht verliet Duitsland. Wij bleven verweest achter. Gedurende de daarop volgende periode beklommen we zelfs een Para-Boeing ( C113) die ons zonder ongelukken tot in Oostende bracht. Na een onvergetelijke ontvangst mochtten we aan bord van een mijnenveger en kregen we de gelegenheid de zee te leren bevaren (dachten we toch) Het eten aan boord viel mee maar toen de Kapitein van deze (veger) besloot ergens midden op het water te parkeren begon de gevreesde zeeziekte en bleef er van al dat lekkere eten niets meer over...Het duurde 25 jaar tot ik weer voeling kreeg met de Zeemachters en wel in de School van Administrateurs (CAD) in Peutie. Het werden weer vlotte contacten maar ons verblijf was van te korte duur, iedereen kreeg een administratieve functie in een bepaalde eenheid en voorbij was de toenadering. Doch ook nu liet de zeemacht me niet los. Via eBay.be vond ik enkele infomatiebladen over de Marine. Ik bezit reeds info over het Rheinflotilje en Zeemacht. Ik hoop van ook hier een vriendschap op te bouwen. Ik koester nog steeds de hoop eerdaags weer eens aan boord te kunnen genieten van een pseudo-zeemansleven. Nu 2011 na een rijke periode van rust (gepensioneerd) kwam ik in contact met een vroegere "schipper" van dit Flotilje die me in geuren en kleuren vertelde van zijn heerlijk verblijf in Köln. Ik versprak hem van contact op te nemen met de "navy.be" en om info te vragen over dat fameuze Rheinflotilje.
Zo Heren, ik bied jullie mijn vriendschap en vraag deze welwillend te willen aanvaarden. Ik eindigde mijn loopbaan als Adjudant en als Chef Sectie Personeel in Peutie. Groetjes een Landrat die er zijn bevrediging niet vond.
Groetjes Maurice
Revenir en haut Aller en bas
Gérald
Amiral
Amiral
Gérald

Nombre de messages : 3617
Age : 59
Localisation : Dilbeek
Date d'inscription : 13/07/2007

Voorstelling & kennismaking  Empty
MessageSujet: Re: Voorstelling & kennismaking    Voorstelling & kennismaking  EmptyVen 16 Déc 2011 - 21:14

Hartelijke welcome aan boord Maurice.

het Flotilje op de Rhijn : Voilà een tof voorstel.

super super super
Revenir en haut Aller en bas
http://bnim.forumfamille.com/
MIKE
Amiral
Amiral
MIKE

Nombre de messages : 3012
Localisation : bruxelles
Date d'inscription : 24/09/2010

Voorstelling & kennismaking  Empty
MessageSujet: Re: Voorstelling & kennismaking    Voorstelling & kennismaking  EmptyVen 16 Déc 2011 - 21:32

goienavond maurice
welkom aan boord
ik heb mijn DIP gedaan bij de kakis kazerne baron michel mechelen et dossin aan het
einde


tot verder
Revenir en haut Aller en bas
olivier
Admin
Admin
olivier

Nombre de messages : 46099
Age : 56
Localisation : Quaregnon (Bel)
Date d'inscription : 27/06/2007

Voorstelling & kennismaking  Empty
MessageSujet: Re: Voorstelling & kennismaking    Voorstelling & kennismaking  EmptyVen 16 Déc 2011 - 21:41

Welkom aan boord van ons forum, Maurice welcome

beer

_________________
olivier

Les plus grands ne sont pas ceux qui ne tombent jamais, mais ceux qui se relèvent toujours !

---> voir ma présentation

Voorstelling & kennismaking  001_0010
Revenir en haut Aller en bas
http://www.wielingen1991.org
MIKE
Amiral
Amiral
MIKE

Nombre de messages : 3012
Localisation : bruxelles
Date d'inscription : 24/09/2010

Voorstelling & kennismaking  Empty
MessageSujet: Re: Voorstelling & kennismaking    Voorstelling & kennismaking  EmptyVen 16 Déc 2011 - 21:55

re maurice

bettrenffende de zeeziekte http://www.belgian-navy.be/t5383-mal-de-mer

t"is in het frans komt van FR3 Jij zal het wel verstaan alle nieuwe methodes tegen

deze vreselijk ziekte



tot verder salut
Revenir en haut Aller en bas
WB
nous a quitté
nous a quitté
WB

Nombre de messages : 1534
Age : 77
Localisation : Oostende
Date d'inscription : 05/09/2007

Voorstelling & kennismaking  Empty
MessageSujet: Re: Voorstelling & kennismaking    Voorstelling & kennismaking  EmptyVen 16 Déc 2011 - 23:30

salut_pancarde Maurice super super super
welcome bienvenue Welkom a/b van de forum. marin ok
Tot ziens.
Groetjes.
Revenir en haut Aller en bas
Reginald Cornille
Vice-amiral
Vice-amiral
Reginald Cornille

Nombre de messages : 1904
Age : 78
Localisation : Florensac
Date d'inscription : 23/08/2010

Voorstelling & kennismaking  Empty
MessageSujet: Re: Voorstelling & kennismaking    Voorstelling & kennismaking  EmptySam 17 Déc 2011 - 0:23

Welkom aan boord,Maurice welcome bienvenue
Revenir en haut Aller en bas
robcody
Lieutenant de vaisseau
Lieutenant de vaisseau
robcody

Nombre de messages : 578
Age : 81
Localisation : Dadizele
Date d'inscription : 10/05/2011

Voorstelling & kennismaking  Empty
MessageSujet: Re: Voorstelling & kennismaking    Voorstelling & kennismaking  EmptySam 17 Déc 2011 - 3:24

Welkom aan boord van dit vriendschappelijke forum Maurice. Ik maakte wel deel uit van de Marine, maar als "zoetwater matroos" zoals ze in mijn tijd het niet-varend personeel noemden.
Revenir en haut Aller en bas
van Kasteren Carlo
Modo
Modo
van Kasteren Carlo

Nombre de messages : 1235
Age : 89
Localisation : Luxembourg Grand Duché
Date d'inscription : 07/11/2010

Voorstelling & kennismaking  Empty
MessageSujet: Présentez-vous - Stel u voor Voorstelling & kennismaking   Voorstelling & kennismaking  EmptySam 17 Déc 2011 - 4:06

Ja, dag Maurice, welkom op dit forum waar U een hele boel ervaringen kunt lezen van oudgedienden.
Zo ook over het *Belgisch Maritiem Rijn Smaldeel*, BMRS of in het frans *Escadrille Navale Belge du Rhin* ENBR.
U vind daar veel foto's en herinneringen van de jongens die daar hun legerdienst gedaan hebben.

Ik wens u nog veel plezier bij het lezen van belevenissen in Köln - Niehl in de vijftiger jaren.

_________________
Carlo

---> voir ma présentation

Voorstelling & kennismaking  001_0010
Revenir en haut Aller en bas
NAVYCOOL
nous a quitté
nous a quitté
NAVYCOOL

Nombre de messages : 5948
Age : 66
Localisation : Ostende-Oostende
Date d'inscription : 10/11/2009

Voorstelling & kennismaking  Empty
MessageSujet: Re: Voorstelling & kennismaking    Voorstelling & kennismaking  EmptySam 17 Déc 2011 - 8:32

Welkom aan boord,Maurice bienvenue welcome
Revenir en haut Aller en bas
Charly
Amiral
Amiral
Charly

Nombre de messages : 6263
Age : 76
Localisation : Vinalmont
Date d'inscription : 11/07/2010

Voorstelling & kennismaking  Empty
MessageSujet: Re: Voorstelling & kennismaking    Voorstelling & kennismaking  EmptySam 17 Déc 2011 - 8:39

Dag Maurice,
Welkom aan boord.


bienvenue welcome
Revenir en haut Aller en bas
calamar1942
Amiral
Amiral
calamar1942

Nombre de messages : 9506
Age : 82
Localisation : Espagne,spanje,empuriabrava
Date d'inscription : 01/11/2009

Voorstelling & kennismaking  Empty
MessageSujet: Re: Voorstelling & kennismaking    Voorstelling & kennismaking  EmptySam 17 Déc 2011 - 13:02

Hartelijk welkom aan boord Maurice
Revenir en haut Aller en bas
1mt reserve
Capitaine de vaisseau
Capitaine de vaisseau
1mt reserve

Nombre de messages : 987
Age : 71
Localisation : La Louvière
Date d'inscription : 15/05/2009

Voorstelling & kennismaking  Empty
MessageSujet: Re: Voorstelling & kennismaking    Voorstelling & kennismaking  EmptyLun 19 Déc 2011 - 18:46

bienvenue sur le forum
Revenir en haut Aller en bas
Contenu sponsorisé




Voorstelling & kennismaking  Empty
MessageSujet: Re: Voorstelling & kennismaking    Voorstelling & kennismaking  Empty

Revenir en haut Aller en bas
 
Voorstelling & kennismaking
Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Revenir en haut 
Page 1 sur 1
 Sujets similaires
-
» voorstelling
» voorstelling
» voorstelling
» Voorstelling
» Voorstelling

Permission de ce forum:Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
www.belgian-navy.be :: www.belgian-navy.be :: Présentez-vous - Stel u voor-
Sauter vers: